checkout-retail-experience-till

Как да организираме касовата зона и изхода на нашия магазин


Повечето собственици на магазини отделят много време и средства за да ги направят по-привлекателни и приветливи, а продуктите им да са добре представени. Няма съмнение, че всичко това е от съществено значение и, че то може да подтикне клиентите да пазаруват повече, но какво да кажем за касовата зона и за изхода на търговския обект? Това е мястото, което има  по-специално значение: в края на краищата не другаде, а именно тук клиен-тите ще трябва физически да се разделят с парите си.
            Всеки, който желае да има постоянни клиенти, трябва да направи така, че те с удоволствие да преминат през касовата зона и през изхода на търговския обект. Може да ви се наложи да направите някои корекции в касовата зона, с която разполагате в момента за да сте сигурни, че клиентите ви ще дойдат пак. Прочетете още, за да разберете как точно можете да реализирате тази важна задача.
 

            Лесен достъп до касовата зона

            Този въпрос е един от най-важните. И наистина, ако на клиентите им е трудно да открият къде е касовата зона те просто ще се откажат да я търсят, ще оставят избраните продукти и ще напуснат магазина. А показването на посоката към касовата зона е толкова просто и лесно! Ние във VKF Renzel препоръчваме използването на знаци фиксирани върху подовата настилка или във височина, които лесно да насочват клиентите към касите и към изхода на вашия магазин.
            Веднъж стигнали до касовата зона, вашите клиенти трябва да разберат и къде да застанат за да се присъединят към формиралата се опашка. Посочете ясно къде трябва да застават хората, които се редят на опашка така, че придвижването на всички да е лесно и безпроблемно. Можете да направите пътека оградена със свободно стоящи рекламни рафтове с продукти, така че вашите клиенти да разгледат най-новите ви продукти и предлаганите оферти и ценови отстъпки.
 

            Оферти в магазина

            Вложете усилия в работата с вашия персонал така, че той добре да познава всички предлагани, в момента, оферти и отстъпки и следете управлението на електронната информационна система /ако използвате такава/, която трябва винаги да съдържа всички данни за търговията, която реализирате. По този начин вашите служители ще могат да информират клиентите за валидните, в момента, оферти от типа „BOGOHP” („купи едно, а второто на половин цена”, Англ) или „три за две”.
            Търговците са установили, че клиентите често извършват непредвидени покупки, но само когато офертата за тях им е била представена пряко и в личен контакт. Понякога те се връщат за да закупят още нещо, дори и това да им струва повече непредвидени разходи или когато даденият артикул е близо до касовата зона, а вие им го предлагате с отстъпка в цената. В до-пълнение, много от тях ще останат удовлетворени от предоставената им информация и, твърде често,  ще споделят всичко със свои приятели и познати, които може да се окажат вашите бъдещи клиенти.


            Не прекалявайте
            Не се превръщайте в досаден продавач, когато вашите клиенти се появят в касовата зона. Повечето хора не искат и да чуват за каквито и да било предлагани артикули, които не са влизали в пазарските им планове или нямат нищо общо с онова, което вече са поставили в количките. Можете, обаче, да им продадете още нещо, но по дискретен начин: предложете им артикули, които се съчетават добре с продуктите, които виждате, че са избрали. Ако, например, предлагате набор от сходни или взаимно допълващи се артикули, а клиентът ви е закупил само един от тях, простото привличане на неговото внимание към останалата част от набора ще даде очаквания резултат. Твърде често клиентът може просто да пропусне нещо и да ви е благодарен, че сте обърнали вниманието му към нужния артикул.


            Начин на плащане
            В наше време хората, които носят у себе си пари и пазаруват с пари в брой, стават все по-малко. Истината е, че ако във вашия магазин няма касов апарат търговският оборот ще е много по-малък. Много хора дори не носят портфейл или портмоне: те са сигурни, че ще им бъдат предоставени най-различни възможности за плащане стига да решат да пазаруват.
            И така, ще трябва да осигурите на вашите клиенти средства и начини за бързо и лесно плащане на необходимите им стоки и продукти. Някои от тези начини включват инсталирането на устройства за безналични плащания, а други - за мобилни плащания. Все по-голям брой смартфони вече предлагат подобни възможности, а в последно време можете да плащате дори и със смарт часовник. Опитайте се да въведете колкото се може повече средства и начини на плащане.


            Използвайте максимално вашия POS дисплей
            Касовата зона във вашия магазин е идеалното място, където да примамите клиентите си и да ги накарате да сложат още нещо в кошницата преди да платят. Помислете внимателно какви стоки излагате в близост до касата  и използвайте възможностите, които тя предлага, в максимална степен.
            Стоките, които се продават най-добре на POS терминала, са дребни и евтини ежедневни артикули: обикновено те са малки по размер и всеки може бързо и лесно да си вземе нещо и да го пусне в кошницата или в количката си. В близост до касата трябва да изложите продукти, от които клиентите се нуждаят ежедневно; които могат да бъдат съхранявани по-дълго или които са просто твърде изкусителни и те не могат да им устоят. Разбира се, трябва да сте сигурни, че и външният вид на стоки те ще привлича клиентските погледи.


            Обстановка и клиенти
            Отделете време, застанете встрани и си представете, че сте клиент. Опитайте да си представите, какво преживява той докато чака на опашката зад касата. Само по този начин ще можете да оцените обстановката обективно и да решите какво трябва да се промени за да подобрите впечатле-нието на клиента от вашия магазин. Ако се окаже, че ще имате нужда от някои елементи, като рекламни настолни поставки или дисплеи за свободно разположение в непосредствена близост до касата - още днес разгледайте продуктовата гама на VKF Renzel. В нея ще откриете всичко необходимо за вашия магазин, при това в един привлекателен и лесно достъпен уебсайт.
Затвори менюто
Нагоре